PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN 1 OKTOBER 2014 HINGGA 31 JANUARI 2015
JABATAN / AGENSI : LEMBAGA KEMAJUAN PERTANIAN MUDA
|
|
|
Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan
|
Melebihi Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan
|
|
Bil
|
Perkhidmatan
|
Janji
|
Jumlah Menepati Standard
|
% Menepati Standard
|
Jumlah Tidak Menepati Standard
|
% Tidak Menepati Standard
|
Jumlah Perkhidmatan
|
1
|
Penyebaran Jadual Penanaman Padi
|
Menyedia dan menyebarkan jadual penanaman padi bagi Musim Pertama pada bulan Mac/April dan bagi Musim Kedua pada bulan Ogos/September setiap tahun di 493 Unit Pertanian Kecil.
|
493
(Unit Pertanian Kecil)
|
100
|
0
|
0
|
493
(Unit Pertanian Kecil)
|
2 |
Pengembangan Pengairan dan Pertanian |
Menjamin bekalan air mencukupi mengikut jadual penanaman padi yang ditetapkan bagi membolehkan tanaman padi 2 kali setahun.
Memastikan pembersihan saliran air 3 kali setahun untuk tali air dan 4 kali setahun untuk parit dan sungai. |
32,897 ha
Taliair 1 kali
Saliran 1 kali
Purata 29.16
|
36.44
Taliair 33.33
Saliran 25%
|
57,366 ha
Taliair 2
Saliran 3
|
63.56
66.67
75
Purata 70.83
|
90,263 ha
Taliair 3 kali
(setahun)
Saliran 4 kali
(setahun)
|
3 |
Pengedaran Input Pertanian
|
Mengedar input pertanian bantuan Kerajaan kepada pelanggan dalam tempoh 3 minggu daripada tarikh bekalan diterima di PPK
|
0
(kampit)
|
100
|
0
|
0
|
0
(kampit)
|
4
|
Pembangunan Industri Asas Tani |
Memberikan keputusan permohonan menjadi usahawan bimbingan MADA dalam tempoh 1 bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima |
4
(permohonan)
|
100
|
0
|
0
|
4
(permohonan)
|
5
|
Pembangunan Institusi Peladang |
Memberikan keputusan permohonan keahlian PPK yang lengkap dalam tempoh 10 hari bekerja dari tarikh mesyuarat Ahli Jemaah Pengarah PPK |
188
(permohonan)
|
98.95
|
2
|
1.05
|
190
(permohonan)
|
6
|
Program Azamtani |
Memberikan kelulusan permohonan bantuan Program Kemiskininan MADA dalam tempoh maksimum 2 bulan daripada tarikh penerimaan borang yang lengkap. |
15
(permohonan)
|
100
|
0
|
0
|
15
(permohonan)
|
*Berikut adalah laporan pencapaian piagam pelanggan yang terdapat di Portal Rasmi MADA. Laporan pencapaian berikut dipaparkan secara sukuan tahun iaitu setiap penghujung bulan Mac, Jun, September dan Disember.